joyce-zanzibar.reismee.nl

Karibu!

Kariboe! (=welkom, ik dacht eerst ook dat het proost betekende)


Vandaag ben ik aangekomen op Zanzibar. Het was een impulsieve beslissing om hierheen te gaan omdat mijn school toch online is, maar ik heb er zo veel zin in! De vlucht was goed, heb vooral geslapen. Bij aankomst was het heel warm, en ik voelde al een beetje wind dus ik ben al blij.

Nu zit ik in de taxi onderweg naar Drifters, dat is het hostel waar ik verblijf. Zoals gewoonlijk is mijn voorbereiding erg matig en maakte ik me ook zorgen over dat de taxichauffeur aan de verkeerde kant van de weg reed. Maar blijkbaar bestaan verkeersregels hier niet, je hebt niet eens een streep op de snelweg..

als ze elkaar willen inhalen doen ze ff de grote lichten aan van ik kom eraan en dan haal je rechts of links in, net de kant waar de andere auto heen gaat. Ben ik blij dat ik hier niet hoef te rijden.

Oké ik schrok, ik denk we zijn er want hij remt in een keer heel hard af maar blijkbaar gaat de snelweg over naar een onverharde weg waar je de gaten slingerend moet vermijden.

Zo rijdende zie je wel al veel armoede, mensen op straat zonder schoenen (jaja ik hoor de opmerkingen al komen) krottige winkels en huisjes, maar ze lijken niet armoedig in geluk, ze zijn samen buiten op straat, wat te eten of te drinken, en te lachen, met elkaar. Iets wat eerst zo vanzelfsprekend was en iets waar we nu eigenlijk allemaal naar verlangen. Gek om dat verschil zo te zien met Nederland, waar we heel welvarend zijn maar momenteel niet dat beschreven samen zijn kunnen ervaren.


Toen ik aankwam bij drifters was het donker maar de sfeer was top. Ik zal nog een filmpje maken van hoe het eruit ziet maar het is aan het strand met palmbomen, rieten huisjes, een bar, een zwembad en een kampvuur. Bij het kampvuur zaten mensen te zingen en gitaar te spelen.

Ik wilde inchecken en dat moest bij de bar. Het ging allemaal heel simpel, ik kwam aan, zei dat ik een slaapplek in een dorm room met vrouwen had en werd naar een rieten huisje geleid. Toen we daar waren vroeg ik welk bed ik had en waar ik m’n spullen moest doen. Hij haalde z’n schouders op en zei “I don’t know”. Ik keek hem vragend aan en vroeg of ik nog moest inchecken, hij zei:”tomorrow”. Hij lachte lief en liep weg. Ik stond daar met al m’n tassen in een kamer met 4 stapelbedden en sommige meiden sliepen al en had geen idee wat ik nu moest doen. Ik heb m’n spullen maar ergens neergezet en een bed gekozen, ik deed snel wat koelers aan en toen stuurde Olivier een appje met kom naar B4. Geen idee waar dat was maar toen ik het opzocht was het 1 minuut lopen. Dat was te doen.


Eenmaal daar aangekomen was daar een strand feest met een dj en dansende mensen op blote voeten in het zand. Heerlijk! Toen ik Ollie zag en zijn vrienden ontmoet kreeg ik gelijk een Moscow mule in m’n handen geduwd en zeiden ze “Lets dance!” Heerlijk binnenkomen zo.

Het feest was om 12 uur af en toen liepen we over het strand naar huis. Bij Drifters (waar ik verblijf) was een kampvuur met iemand met een gitaar en zingende mensen eromheen. We keken elkaar allemaal aan en dachten hetzelfde, we gaan nog niet naar bed. We joinde het kampvuur en hebben daar nog gezongen en gedanst, en weer allemaal nieuwe mensen ontmoet.

Het werd al aardig laat en ik was moe dus ik ging naar bed. Geen idee waar de badkamer is en ik durfde het licht niet aan te doen voor de andere meiden. Jammer dan, ik fix alles morgen wel.



Reacties

Reacties

Oma Nel

Hartstikke leuk dat je weer schrijft en hoe , super!
Echt zoals je bent. ?

Marieke

Super leuk en een impulsieve actie....was me niet opgevallen, haha.
Kariboe is bij de Edkimo's zo'n grote eland. Welkom!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!